Czy aplikować dwa razy na tę samą ofertę?

Data dodania: 24.08.2016


Każdego dnia setki rekruterów publikuje nowe ogłoszenia o pracy szukając najlepszych kandydatów, którzy zasilą szeregi firmy. Osoby poszukujące zatrudnienia na konkretnych stanowiskach po kilku tygodniach systematycznego przeglądania propozycji na portalach z ogłoszeniami o pracy (np. Szukam Pracy) mają pewne rozeznanie w ofercie firm. Co zrobić jeśli wysłaliśmy swoje CV do wybranej firmy i nie otrzymaliśmy odpowiedzi, a wkrótce ogłoszenie pojawia się ponownie? Czy warto aplikować dwukrotnie do jednej firmy?

Dlaczego ogłoszenie pojawia się wielokrotnie

Na początku warto zastanowić się dlaczego ta sama oferta pojawia się kilkukrotnie na portalu z ogłoszeniami o pracy. Zazwyczaj powód jest bardzo prosty – firma albo nie znalazła odpowiedniego kandydata a termin publikacji ogłoszenia zwyczajnie minął, albo nie otrzymała zadowalającej ilości aplikacji i chce wydłużyć termin naboru, żeby mieć większy wybór wśród kandydatów.

Czasami jednak możemy zauważyć ponowne pojawienie się interesującej nas oferty na portalu z ogłoszeniami o pracy, ponieważ wstępnie wybrany kandydat zrezygnował z zatrudnienia. Dotyczy to szczególnie branży, w których to pracownicy mają większe możliwości negocjacji warunków i wyboru wśród ofert, przez co początkowo zgadzają się na podjęcie współpracy, jednak po jakimś czasie okazuje się, że otrzymał inną, bardziej atrakcyjną ofertę. To powoduje, że rekruter musi zacząć nabór od nowa.

Wysyłać czy nie wysyłać – oto jest pytanie

W zasadzie jeśli chodzi o poszukiwanie pracy zawsze podkreśla się jak ważny jest opór i wiara we własne siły, co każe odpowiedzieć, że warto – ale pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim warto skontaktować się z osobą, która odpowiada za rekrutację w danej firmie. Jeżeli wysyłaliśmy już swoją aplikację i została ona odrzucona zawsze dobrym nawykiem jest próba uzyskania informacji, dlaczego nie zostaliśmy uwzględnieni w procesie rekrutacji.

Wiadomość do rekrutera powinna być napisana w formie grzecznościowej, bez żadnych roszczeń. Na początku warto odnieść się do konkretnego ogłoszenia o pracy i poinformować, że niedawno aplikowaliśmy na tę ofertę. Następnie należy podkreślić, że wciąż jesteśmy zainteresowani uczestnictwem w rekrutacji i bardzo docenimy odpowiedź odnośnie tego, co sprawiło, że nasza aplikacja nie uzyskała aprobaty pracodawcy. Przy tym pamiętajmy, żeby nie traktować rekrutera jako osobistego coacha kariery i nie zaprzątać mu głowy długą korespondencją – od tego są specjalistyczne portale z ogłoszeniami o pracy typu szukampracy.pl, które jednocześnie zawierają informacje o rekrutacji i ogólnodostępne wzory i porady CV.

g2-sklepy.pl